0 Läs mer >>
Ja nu var det måndag igen. Och jag håller på med en stor städning av köket. Slänger pappaer saker som man aldrig använder. Skurar tvättar. Sedan skall jag börja meed hallen osv osv. Så kanske är jag klar me hela huset innan jul. Idag skall vi äver åka och besikta bilen handla mat och eventuellt till IKEA vi får se vad vi hinner med. Tommy och Elisabet ville till Liseberg idag med. Mikael börjar jobba i morgon och jag har två veckor kvar att städa hitta på utflykter. Mikael bar in toalett stolen igår så nu har allla i familjen provsittit på den kändes bra.
Ha en bra dag så hörs vi igen.

Här är vi vid trappstegs forsarna

Trappstegs forsarna

Måndag

1 Läs mer >>

Vad det rengnar här nere i södern hela tiden (nästan) baran vill hitta på någor roligt i morgon. Får ta fram kartan och se vad vi kan hitta på. Mikael spelar ju idag så han vill förmodlingen sova lite i morgon. Men man kan ju ta en tur till marstran titta på fästningen, eller så Liseberg eller inovatum i trollhättan unervesium. Ja eller städa ja ja det finns massor att göra får se vad vädret ser ut i morgon. God natt på er och sov så gott.

Reng Reng

Grattis på din födelsedag Var det 40 du fyllde?? Agge fick vara med
på ett hörn. Ha en trevlig födelsedag. Vi kommer när du minst anar.

Rånäs 06

Kent-Olof

1 Läs mer >>
Japp nu var vi hemma igen efter 360 mil i sverige. Mycket har vi sett och åkt. Kastat snö klarat oss från reng mm.
Nu återstår bara urplockning av husbil och städningen. Tvätta måste jag göra med. Men jag har hela dagen på mig. Här kommer lite bilder.

Dessa vyer hade vi när vi åkte sagavägen Stekkenlukta tror jag att det heter.

sagavägen

Vi åkte över polcirkeln två gånger

polcirkeln

Nikkaluokta var vi också i hopp att se Sveriges högsta berg Kebnekaise.

Nikaluta

Åter i hemmet

Måndag 16/7
Kom iväg lite sent 10:30, men varför stressan vi har ju semester. Första stoppet blev Överby i Trollhättan måste ju handla lite mat och tanka husbilen. Barna spelar spel och tittar på DVD. Lunch stopp i Örebro. Och vi fick tanka igen i Söderhamn för den dricker lite disel. Vi tog inpå en camping Sandarne i Söder hamn. tog en promenad och la oss för natten.

Tisdag 17/7
Vaknde klockan 9:00 åt frukost. Packade ihop husbilen och kom i väg10:30 idag med. Stannade i Sundsvall och köpte presenter till Alex & Sofie. Musikinstrument blev det hoppas att det uppskattades av mor & far. I Timrå var det dax igen för lunch, barna behövde ut och röja av sig. Hittade en rastplats med en stor lekplats och ett stort Yet  hette rast platsen (bilder kommer när vi kommer hem). Sedan for vi till Tobacka. Där väntade Tommy och Elisabet på oss. Alex och Sofie var en kopia av sina föräldrar. när vi kommit in och hälsat ville Lukas åka hem. Men det gick över efter han fått åka vespa. rasmus körde själv fast mikael var med på vespan. Sedan grillade vi och somnade gott av smattret av rengnet som slog mot husbilen.

Onsdag 18/7
Då var det dax att ta fram rengkläderna för det rengnade (ända dagen som vi fått regn på oss)För vi skulle åka och titta på en fors som hete Vindeln. vi gick över en hängbro och jag trodde att jag skulle dö. Barna tyckte jag var mesig. Sedan tog vi en sväng in till umeå och där hittade vi en äventyrs lekplats som killarna röjde av sig rejält.
Sedan åkte vi till Tobacka igen. Jag fick laga köttfärssås (Tommy ville det)medan snickrade tommy och Mikael på altanet och barna undersökte Tommys och Elisabets ägor skotrar mm. Sedan åt vi middag på deras nya altan i solen. Sedan sa vi god natt.

Torsdag 19/7
Idag skall vi åka till Pitehavsbad. Tommy har lånat en husvagn så vi packade ungar och husfordon och for iväg.
Vi ankom till campingen (240 kr natten) där fanns en jättelekplats  vatten palats sandstand. Stackars norrläningar dom vet inte vad en riktig solnedgång är deras sol går ned i skogen. Och så fick vi uppleva midnattsolen ljust hela natten. Kvällen avslutades i förtältet med lite rött vin och levande ljus som man inte la märke till för det var ju inte mörkt ute.

Fredag 20/7
Nu har vi provat att bada i vattenpaltaset vi badade i nästan 5 timmar. Men det var ju detta baran ville göra på semsetern. Ja sedan åt vi mat spelade minigolf. Sedan spelade vi kort DOTT hette det rigtigt roligt. Sedan sommnade vi gott.

Lördag 21/7
Nu sa vi farväl till tommy med familj dom skulle hem till Tobacka igen (vännäs) och vi skulle till kiruna. Så vi packade ihop oss och for denna långa väg. Passerade polcirlken. Väl framme i Kirunna så tog vi oss en promenad in till city. Det var kallt där när vi la oss var det 6 grade. Åter i Husbilen skulle tv på men den funkade inte så lång norr upp. Den Jä.....la midnattsolen den höll mig vaken i natt.

Söndag 22/7
 Vakande av väckar klockan skulle hinna med mycket idag. Nikkalukta. Hade en förhoppning att se Kebinikasie med det gick tyvärr inte. Så nu styrde vi bilen mot Jokkmokk. Där muttade vi våra barn med DVD filmer. Sedan körde vi på i flera mil.Tills vi kom fram till vilhemina tillen mysig camping. Där hyrde jag och maken oss varsin cyckel så vi kunnde cykla med baran.

Måndag 23/7
Nu var det dax att åka från vilhemina. Då fick vi ett tips av en trevlig farbror om en jättevacker väg över fjället stekke någotsånt tror jag att det hette. Det tog längre tid men det var det värt vilka vyer natur fjäll snö. Ja allt var jätte vackert. Är ni i närheten av denna väg så åk den. Som mest var vi 850 meter över havet.
Vi kom fram till Åre några timmar senare 20:30 hittade en camping som vi sommnade gott

Tisdag 24/7
Nu har vi vaknat packat ihop bilen. Nu är vi på väg till Gondol liften. Men när vi kom fram var den ur drift så vi fick åka tre olika stol liftar och gå lite emellan lifarna. Men solen sken och vi hade det helt underbart, När vi åkte den sista gondolliften så fick vi gå upp till skutan 800 meter uppför. Rasmus och lukas sprang nästan hela vägen upp. Där uppe WOW vilken utsikt vilka vyer. Underbart och så sken solen med det gjorde någ denna upplevele ännu bättre.
Denna dagsutflyckt tog ca 5 timmar man kan säga att barna var helt slut när vi kom till bilen. Sedan styrde vi husbilen mot vemdalen där nu sitter och bloggar lite. Resten av dagarna kommer och även bilder på vår solsemester i Norrland. Och i morgon onsdag skall vi till njupeskär sveriges högsta vattenfall. Sedan får vi väl ta oss hemåt.

På sol semester i nor...

3 Läs mer >>

Vilken härlig dag att åka husbil. Himelen är blå och solen strålar 25 grader varmt. Tur att vi slipper vara i solen.
Får väl försöka hitta en dator och blogga lite. Men ha det så bra ett tag nu så hörs vi ......

Hej då...

Nu ååkerrrrrrrr vi

0 Läs mer >>
Här har det hänt saker. Mattläggarn är färdig.(bild kommer) Blev perfekt tack mattläggaren med bihang. Jag packar husbilen  och så får jag göra om lite här och där. Mikael tyckte att vi köper det vi saknar. Men då blir det väldigt dyrt. saknar mycket. Nu får jag återgå till packningen och lunchen med kanske

Ha en bra dag.

Packar packar packad

3 Läs mer >>
Ja nu har vi hämtat vårt semestr boende. Egons och Cathys husbil. Har två dagar på mig att packa den utan barns hjälp. den är betydligt mindre än husvagnen vad det gäller med fack men det kommer att gå och det skall bli spännande att testa detta med husbil. Barna kommer hem på fredag så nu kan jag packa planera själv.
Här kommer en bild på bilen.

husbilen

Jättefin tycker vi att den är. Hoppas att inte myggorna hittar in iden bara nu när vi skall till norrland.

Vår mattläggare var här igår och spacklade golvet se så fint det blev.
badrummet

Hoppas att golvmattan kommer på plats i morgon. Nu skall jag hoppa i säng är jätte trött. Sov så gott på er

Sommarstugan på plats

Nyår 06/07

GRATTIS GRATTTIS

önskar vi här på granehill

Grattis Kristian elle...

0 Läs mer >>
Vad jag tycker om mattläggare dom är trevliga och snäll och så har han varit här idag och flytspacklat. Va fint det blev tur att matta kommer att ligga på så man slipper se spacklet. Har jag tur så ligger golvmattan på när jag kommer hem i morgon efter jobbet eller så när jag kommer från Vara. Har vitur så är det färdigt golv och väggar innan söndag. Hurra hurra efter ett år börjar jag se en ljusning  på mitt efter eller vårt badrum med toa. nu får vi hoppas att elmartin kan komma inomkort. Och att åka till IKEA och hämta badrumsmöblerna. Köpa en tross som skall bli taklist mm. JAPP NU NÄRMAR DET SIG . Nästan så man inte kan åka på semester.

På tal om semester tyvärr har resfebern börja att anlända är lite lätt irreterad på allt framför allt min stakars make som får stå ut med en sur,gnällig och grinig kärring. Barna har väl fått en kännga idag med.

Har jobbar på blåklockan denna vecka. Det är himla mysigt där faktiskt. Men nu skall jag snart lägga barna och sedan vicka tvätt packa lite skaer som barna skall ha med till farmor och Egon, dom skall vara där onsdag till fredag.  He de sov gott och vakna torrt

Mattläggare

Ljus

Livet är en skör tråd. Man kan bara försvinna genom en olycks händelse. Fy va livet kan vara grymt faktiskt. Men man får njuta av dom dagar man levt och hoppas att man får leva l många dagar till. Se livet som en bonus njuta och ta vara på den mer.

Solnedg?ng

Här hemma fortsätter vardagen. Tvättberget växer, tvätten torkar väldigt långsamt inne. Händer tvätten överallt stolar bord dörrar. Men det måste ju tvättas skall ju snart på semester om en vecka så åker vi.
Kollade vädret det skulle regna hela dagen idag. Så det blir mycket innomhus akviterer idag.
Barna har redan frågat om dom får ringa en kompis och då var klockan åtta. Men dom får vänta tills tio sa jag att ringa någon. Badrummet är primat så nu kan den där mattläggaren komma. Han har semester sa han men då sa jag att han har ingen semester förrän han kommit hit och jag skall jaga han med blåslampa. Även hans flickvän. Så snart är mitt badrum färdigt skall åka och köpa badrumsmöblerna på IKEA, mosaiken till hålet. El martin har ocså handlat alla lampor. En rörläggare kommer med.

Ta vara på dagen och varanda och dina nära och kära...

Till alla er som tittar på min blogg

Livet är skört

2 Läs mer >>
Hej på er har haft fullt upp i dagarna tre. Tisadag var vi på bio såg Die hard 4.0 jätte bra var den. Onsdag jobbade jag tillsds 17:15 åkte hem la mig på sängen i fem minuter då kom maken hem och sa att jag skall hälsa på Linda i Boet för maken skulle spela Fotboll. Så jag och Linda satt och hade det mysigt med vatten och kaffe. Och idag har Yoanna fyllt 19år så vi har varit på kalas.
Så jag har knappt varti hemma på sedan tisdags sovit har vi bara gkort hemma.

Jag som skulle ha hhunnit färdigt badrummet innan helgen. Men får ta det i morgon fredag. Barna kom hem idag med, dom har haft tre roliga dagar med farmor och faster kennat och alla vänner i Småland hallland Brännö gråd.
Så nu får både farmor och agge och ken t villa upp sig i några dagar.

Så ni som jobbar eran sista dag i morgon innan semestern ha det så bra och hoppas att dete slutar regna för om åtta dagar har vi semster.

GOD NATT på er

Hallå

3 Läs mer >>
Nu är vi barn lediga i två och en halvdag. Farmor har tagit med sig grabbaran ned till Agge och Kent. Så här hemma är det väldigt tyst och tomt faktiskt. Så ikväll skall vi gå på bio jag och Maken. Mysa lite och sedan så hinner vi väl färdigt med badrummet så mattläggaren kan komma på fredag eller lördag. Hoppas jag. Har börjat eller testar det där med cambrige vet inte om det är min grej alltså men man får ju testa några dagar till. Så det är nog tur att baran inte är hemma och måste stå ut med en sur och grining mamma.

Annars så flyter livet på. Plaenrar semstern, Vår tripp till Umeå med husbil.
Det skall bli himla mysigt att komma iväg.

Ha det nu skall jag vila lite innan mikael kommer så vi kan åka.

Barnlediga

0 Läs mer >>
Nu är morgonen här och Mikael kan rör på sig. Trodde inte det han sprang för sitt liv igår. Dom vann tyvärr inte. En match blev 2-2 , 7-1, 5-1, den sista matchen spelade dom mot hålanda if Martin denygre allstå. Men alla i laget har haften en underbar dag även vi som satt jämte spelplanen hade det jätte trevligt många härliga skratt åt dom som spelade. och på kvällen var vi på festivalen och dansade hela natten lång. Mikael var självklart på scen och sjöng med party patrullen. Det blev jäkladrag. Här kommer en bild på AVSLAGET.